Onze blogs

Ook aan de slag met het in kaart brengen en het structureel verbeteren van jouw customer journey?
Lees dan hieronder onze informatieve blogs boordevol tips en tricks.

5 min.

5 touchpoints die jouw customer journey snel persoonlijk maken

Het implementeren en verbeteren van de customer journey staat ook bovenaan jouw agenda. Toch?! Om deze klantreis zo optimaal mogelijk te maken, is het belangrijk om je te realiseren dat het allemaal om beleving draait. Het was dan ook niet voor niets dat Gartner het optimaliseren van de customer experience als één van de game changers voor 2020 identificeerde. Eén van de belangrijkste aandachtspunten? Maak marketing persoonlijk. In deze blog laten we je zien dat je hiervoor geen grote marketingafdeling hoeft te hebben.

5 min.

Van klant naar ambassadeur als leadgeneratie strategie

Voor veel B2B-marketeers is het genereren van kwalitatieve leads één van de belangrijkste doelstellingen. Hiervoor worden verschillende strategieën bedacht en middelen ingezet. Denk aan contentmarketing, marketing automation-campagnes via Google en LinkedIn, social selling en zelfs cold calling. Maar heb je ook weleens nagedacht over de waarde van bestaande klanten binnen jouw leadgeneratiestrategie? In deze blog geef ik hiervoor 5 tips.

5 min.

5 redenen om jouw customer journey in kaart te brengen

De customer journey, ook wel klantreis genoemd, is de weg die klanten afleggen naar het aanschaffen van jouw product of dienst. Hierbij is het de kunst om de klant na de aankoop zo positief te verrassen dat ze ambassadeurs worden van jouw bedrijf. Nu zijn er talloze blogs geschreven over de verschillende modellen om deze reis in kaart te brengen, van het eeuwenoude AIDA-model tot en met de meer hippere variant van Google: See Think Do Care-model. Maar wat zijn nou de voordelen voor de interne organisatie? En waarom zou je tijd vrijmaken om je customer journey in kaart te brengen? Wij zetten vijf argumenten op een rij.