CASE

DIGIBORD-
SHOP

Digibord-Shop is één van Nederlands koplopers in de booming markt voor professionele multimediaproducten. Ze leveren, monteren en installeren onder andere touchscreens, digitale whiteboards, beamers, audioinstallaties, LED- en LCD-schermen bij bedrijven, overheid en onderwijsinstellingen.

DE OPDRACHT

Digibordshop.nl kwam door drukte onvoldoende toe aan het strategisch versterken van hun marketing. En omdat stilstand achteruitgang betekent, zeker in de online markt, vroegen ze ons om hun marketingmanagement naar een hoger niveau te tillen.

UNIEKE WERKWIJZE

INSIGHT

In de INSIGHT-fase brengen we de behoeften in kaart vanuit de customer journey én in relatie tot de webshop. Van koppelingen tussen webshop en backoffice tot Google Ads-strategie, productpagina’s, leaseconstructie & marketing automation. Alle punten waarop we verbeteringen kunnen doorvoeren bespreken we, en brengen we samen in een overzichtelijk document.

 

IMPLEMENT

Tijdens de IMPLEMENT-fase stellen we een strategisch plan op met een overzichtelijk tijdspad. De ideeën worden op basis van belangrijkheid en uitvoerbaarheid geprioriteerd en schematisch uitgevoerd. We werken hierbij op thema, zoals ‘conversie-optimalisatie’, ‘backoffice integratie’ en ‘omzet verhogen’. Op deze manier houden we overzicht op de implementatie van ieder onderdeel en houden we controle over de effecten, wat belangrijk is voor de volgende fase.

 

IMPROVE

Tijdens de IMPROVE-fase gaat één van onze consultants wekelijks aan de slag met het uitvoeren van alle optimalisatie- en ontwikkeltaken. Zo blijven we structureel verbeteringen doorvoeren; op actuele vraagstukken én langlopende marketingthema’s.

MARKETING MANAGEMENT

Tijdens de INSIGHT-fase bleek dat Digibord-Shop op verschillende fronten behoeften had, allemaal te herleiden tot een upgrade van het marketing management. Daarom werkten we een strategie uit waarin we stapsgewijs thema’s oppakten. We begonnen met het versterken van de werkwijze. We koppelden de back-office aan de webshop en zorgden dat alle systemen naadloos op elkaar aansloten. De digibord-webshop bouwden we op ons advies om van Magento naar WooCommerce. Zo kunnen we sneller opschalen qua functionaliteiten. Bovendien is de back-end van WooCommerce eenvoudiger te bedienen. En nieuwe functies zijn makkelijker te implementeren.

UPGRADE

Het resultaat? Meer actueel inzicht. Alle prijzen zijn altijd up-to-date, het voorraadsysteem is accuraat en de administratie staat goed. Vanuit die basis bleven we nieuwe functies toevoegen, zoals een leaseconstructie in samenwerking met een leasemaatschappij, en optimaliseerden we alle belangrijke productpagina’s voor een uitstekende SEO positie. Voor webshops is conversie natuurlijk het belangrijkst, maar voordat je daarop kunt focussen moet de basis goed staan. Door in die volgorde te werken zijn alle nieuwe stappen die we zetten extra krachtig en werken Google Ads-campagnes beter. Bovendien hebben we door alle data uit campagnes nog meer inzicht in waar we verder kunnen optimaliseren.

UBX ZORGT VOOR
CONTINUÏTEIT IN ONS
MARKETING
MANAGEMENT.

We hebben nauw contact en kunnen daardoor snel schakelen en focus geven aan zaken die direct actie vereisen. Marketing management is essentieel in onze organisatie.”

 

 

Cor Koelewijn
Eigenaar Digibord-Shop