CASE

PROFIELD: POWERED BY PROFESSIONALS

Wanneer een kandidaat op zoek is naar zijn of haar droombaan in de techniek, dan gaan de technische specialisten van Profield die voor hem/haar vinden. Voor dit toffe bedrijf implementeerden we een Customer Data Platform, waarmee ze nog beter in contact staan met hun klanten én kandidaten.

DE OPDRACHT

Omdat Profield hard groeit en op verschillende platformen actief is – social media, indeed, website én fysiek – wilden ze controle over hun complete candidate journey. Want om te weten waar in de candidate journey een kandidaat zich bevindt, wil je de data uit al die losse platformen natuurlijk integreren. Een één helder overzicht.

UNIEKE WERKWIJZE

INSIGHT

Stap 1 is het zorgvuldig analyseren van de vraag én de candidate journey op dit moment. Want door het in kaart brengen van alle platformen, stakeholders en verantwoordelijkheden in een helder overzicht, kunnen we de juiste keuzes maken.

 

IMPLEMENT

Op basis van de opgedane inzichten gaan we aan de slag met het verbeteren van de customer experience. Dit doen we door het implementeren van de oplossing die het best bij het vraagstuk past: de Customer Data Upgrade. In dit geval kiezen we voor Datatrics, een intelligent Customer Data Platform waarmee datastromen geïntegreerd worden. Én er zitten ook een aantal slimme tools in dit platform om in contact te staan met de kandidaten.

 

IMPROVE

Het structureel verbeteren van de candidate journey met de nieuwe data en inzichten die we tijdens het werken met Datatrics verkrijgen. Samen werken we aan onderbouwde vervolgstappen voor continue optimalisatie en personalisatie.

CUSTOMER DATA

UPGRADE

Door het implementeren van Datatrics hebben we voor Profield een volledig gepersonaliseerde website ontwikkeld. Vanaf het eerste moment dat een bezoeker op de website van Profield terechtkomt, worden zijn/haar data verzameld, gebundeld en gebruikt om iedere bezoeker een gepersonaliseerde ervaring te bieden. Ook gebruiken we de verzamelde data van Datatrics in andere platformen zoals e-mail, social media en Google Ads. Kortom, met Datatrics kan Profield zijn websitezoekers next level bedienen met gepersonaliseerde content én zetten we de customer data in voor een volledig gepersonaliseerde ervaring op ieder platform.

MET UBX gaan
we echt next
level
.

UBX helpt ons om een volledig gepersonaliseerde ervaring te creëren voor onze kandidaten. In een concurrerende markt als de onze is dat echt onderscheidend.

 

 

Tim van Halteren
Marketing Manager Profield