CASE

AAZOO:
IT-NETWERKSPECIALISTEN

Pure IT-netwerkspecialisten die behoren tot de top van Nederland. Dat zijn de mensen van aaZoo. Met hun internationale ervaring en kennis maken ze enterprise oplossingen beschikbaar voor het mkb. Of het nu gaat om netwerken, security, datacenter oplossingen of netwerkmanagement, ze zijn een autoriteit binnen hun vakgebied.

DE OPDRACHT

Kunnen jullie ons helpen meer controle over onze customer journey te krijgen? Dat was de hoofdvraag die aaZoo bij ons neerlegde. Want aaZoo wilde meer inzicht, meer overzicht en een gecontroleerde manier van nurturen van leads.

UNIEKE WERKWIJZE

INSIGHT

In de beginfase onderzoeken we de behoeften van aaZoo en natuurlijk de al aanwezige instrumenten en data. We spreken met stakeholders en analyseren de bestaande bronnen. Zo krijgen we een compleet beeld van hun customer journey en de benodigde versterkingen. Dat brengen we samen in een advies.

 

IMPLEMENT

Na overleg met aaZoo gaan we het advies implementeren: Shaprspring, een all-in-one CRM-platform waarin sales en marketing samenkomen. Onze specialistische consultant implementeert het platform en ontsluit alle informatiebronnen om dit optimaal te laten renderen. 

 

IMPROVE

Doordat Sharpspring zoveel informatie samenbrengt, ontstaat er een krachtige nieuwe bron van data. Daarmee blijven we de customer journey upgraden en verbeteren. Op ieder niveau.

MARKETING AUTOMATION

Omdat de oplossingen die aaZoo biedt heel specialistisch zijn, is het begrijpelijk maken van hun verhaal essentieel. Daarom ontwikkelden we een overzichtelijke website. Waarin je makkelijk kunt navigeren en waarin de tekst niet al te technisch is, maar vooral vertelt over het resultaat van de specifieke oplossingen. Dat vulden we aan met whitepapers en meer technische elementen in de blogfunctie. We creëerden veel conversiemogelijkheden, die altijd zijn gericht op contact. Want na de kennismaking raak je vanzelf overtuigd van de kracht van aaZoo.

UPGRADE

aaZoo heeft met Sharpspring een all-in-one CRM-platform waar sales en marketing samenkomen. Marketingacties worden geregistreerd en door middel van zogeheten leadscoring worden contacten ‘genurtured’ tot Sales Qualified Leads.

Voor aaZoo doen we dit onder andere met marketing automation, waarin we verschillende e-mailflows hebben ingericht om klanten te informeren en bijvoorbeeld uit te nodigen voor kennissessies en webinars. Het mooie aan SharpSpring is dat aaZoo precies te zien krijgt welke contacten interactie hebben met de mailings en andere marketingacties. Iedere interactie draagt bij aan de stijging van de leadscore van een contact. Hierdoor is aaZoo in staat om de behoeften van de klant te achterhalen en om op het juiste moment contact te leggen. De marketing en sales activiteiten komen samen in één platform en zorgen voor een optimale samenwerking tussen beide.

Met UBX
heb ik meer controle
over mijn customer journey
.

Ze hebben echt verstand van IT, waardoor ze van de meest lastige onderwerpen een leesbaar en begrijpelijk verhaal kunnen maken. En wat ik ook prettig vind, is dat ik iedereen kan bellen. We zijn bijna collega’s.

 

 

Jan-Jacob Bakker
Network specialist en eigenaar van aaZoo Network Solutions